Langsung ke konten utama

Belajar Bahasa Inggris

It was Friday night around 11, All teachers of SMAN 1 Bantaran and I were in front of Al-Huda Mosque, waiting a bus taking us to Jakarta.

The bus finally came at 12 p.m. We all are happy and got into the bus. After praying together, the bus moved and left for Jakarta.

Saturday morning, the bus stopped. We had breakfast in a restaurant in Tuban, East Java. I thought the food isn't delicious. But, I had to eat it rather than starving.

We arrived in Jakarta on Sunday morning. It was nice weather. The first place we enjoyed was Istiqlal Mosque. We took a bath and had breakfast there. We also took a walk around the biggest mosque in South East Asia.

After that we went to National Monument. We enjoyed the history of Indonesian struggle. The history was interesting because it was visualized by miniatur based on the true situation in the past.

We didn't reach the top of monument because there was a long queue blocking us to the lift. We decided to go to the next tourism object.

The next object we enjoyed was TMII. TMII is a park where we can play and enjoy the panorama of Indonesian culture. There was a miniatur of Indonesian archipelago. The miniatur could be observed by taking a flying cart.

When the sun began to set, we left TMII to our holiday inn. How happy we were after 2 days we slept in a bus, then we could sleep on a bed again.

Monday morning we left for Ancol Beach. We enjoyed Sea World. We felt fun with the world under the sea. There were various fish in a large aquarium.

That was the last day we enjoyed Jakarta. That was fun and unforgetable moment. Then, we continued our journey to Bandung.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Lokakarya Orientasi Pendidikan Guru Penggerak Angkatan 11 Kabupaten Probolinggo

  Pada tanggal 24 Juni 2024 kegiatan Lokakarya Orientasi Program Pendidikan Guru Penggerak angkatan 11 kabupaten Probolinggo dilaksanakan yang bertempat di SMPN 2 Kraksaan. Berikut adalah catatan kegiatan Lokakarya Orientasi PPGP Angkatan 11 kabupaten Probolinggo. LAPORAN KEGIATAN LOKAKARYA ORIENTASI   Peserta Pada Lokakarya Orientasi kali ini bertempat di SMPN 2 Kraksaan dengan jumlah peserta dari unsur Penanggung Jawab Kegiatan (BBGP Jatim), Pengajar Praktik sejumlah 11 orang, Calon Guru Penggerak, panitia pelaksana dari Dinas Pendidikan dan Kebudayaan Kabupaten Probolinggo dan cabang dinas Pendidikan wilayah Probolinggo, Kepala Sekolah, Pengawas serta Pemonev dari BBGP Jawa Timur.  Pada Lokakarya Orientasi hari kedua ini dibagi menjadi 4 kelas yaitu kelas Probolinggo 6, Probolinggo 7, Probolinggo 8 dan Probolinggo 9. Aktivitas pembelajaran Aktivitas pembelajaran untuk Lokakarya Orientasi dengan  agenda sebagai berikut: Pembukaan Pembukaan dilakukan oleh Ba...

1.4.a.8. Koneksi Antar Materi - Modul 1.4

  KONEKSI ANTAR MATERI MODUL 1.4  Muhammad Fachrur Rozi      A     Kesimpulan Setelah mempelajari Modul 1, mulai dari modul 1.1 tentang filosofi dan pemikiran KHD, modul 1.2 tentang nilai dan peran guru penggerak, modul 1.3 tentang visi guru penggerak, dan modul 1.4 tentang budaya disiplin positif, saya menyadari bahwa menjadi seorang pendidik merupakan profesi yang luar biasa sekaligus beban dengan tugas dan tanggung jawab yang besar pula, mengapa? karena seorang pendidik memiliki peran besar untuk menuntun seorang anak untuk menemukan kebahagian dan keselamatan dirinya sebagai manusia maupun sebagai anggota masyarakat. Proses menuntun ini menjadi kunci dalam mendidik murid, di mana seorang guru hendaknya dapat menuntun tumbuh hidup anak sesuai kodrat alam dan kodrat zamannya, bukan merubah kodrat dasar anak. Ibarat menanam padi kita tidak dapat merubah tanaman padi berbuah jagung, namun kita dapat mengharapkan lahirnya padi yang kuat...

Educational Journal

  The purpose of the  International Journal of Educational Development  is to report new insight and foster critical debate about the role that  education plays in  development . Aspects of development with which the journal is concerned include economic growth and poverty reduction; human development, well being, the availability of human rights; democracy, social cohesion and peace-building; resilience and environmental sustainability......   Click Here